Wednesday, December 31, 2008

end of 2008.....


salam....skunk nie tiggal beberapa jam lagi tahun 2009 akan bakal menjelma...taun 2008 banyak mengajar aku.....bnyak mengajar aku pasal kehidupan, kesedihan, kesunyian, keperitan, kegembiraan...sume aku dah aku telan!!proses pembelajaran nie akan terus bersambung tuk taun depan...sume nie mengajar aku pasal kematangan dalam sebuah kehidupan!!! Banyak situasi gak aku tempuh....pergorbanan,keikhlasan, kesabaran, kejujuran bila berhadapan depan sume problm....skunk 2008 bakal aku tinggal kn dengan 1001 kenangan yang bakal tersimpan dalam benak kepala aku nie....!!!! Teringat aku time2 sekolah dulu...klu dah nak smbut taun baru rasa sedih sngat...xsanggup nak tinggal sume kenangan....tapi skunk aku xrasa aper2 lagi...entah lah sume rasa tu dah ilang ke mana...kehidupan dah berubah...kegembiraan dulu lain ngan kegembiraan skunk, kesedihan dulu xsama ngan kesedihan skunk.....kadang2 teringin nak balik semula time2 sekolah dulu...nak rasa puas2....DOREMON pinjam mesin waktu!!!huhuhuhu... aper2 pon kita pandang ke depan...tapi sume situasi aku xsama ngan situasi masyarakat Palestin....akhir2 taun nie aku tersentuh sangat pasal Palestin...perang kerajaan Hamas n Israel...perperangan antara bedilan roket2 canggih dengan roket2 buatan manusia....huhuu...sampai bila laa nak berakhir penderitaan kaum seagama ku nie...berakhir???bukan mudah...sume masyarakat islam perlu bersatu....tpi mcm mn nak bersatu..skunk pon ramai masyarakat islam.... nama jer islam tpi sume ikut kehidupan barat...nak2 malam2 nak menjelang taun baru nie....banyak laa party2 liar,party2 sex,kaki2 tonggang akan mengambil tempat kat negara kita n negara2 Islam lain....Palestin lakk bermandi kan darah...perbezaan yang sangat ketara kat situ....huhuhu!!!aku harap akan ada sinar tuk rakyat Palestin pada taun 2009 nnti...amin!!!
nway...2008 tetap taun yang best....esk nak kena g kolej laa tengok2 keadaan walupon aku still xde mood lagi nak study....huhuhu.....msalah malas nie pon satu problm aku gak...nak relax jer..taun depan aku kena rajin2 dah xleh nak malas2 lagi...azam aku ke nie???hheheheh...
k lah guys...Salam tahun baru n Salam Maal Hijrah....assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment